۱۲ دی ۱۳۹۱، ۱۶:۱۴

نیویورک تایمز گزارش داد:

آقای گاف و امید برای صدراعظمی آلمان

آقای گاف و امید برای صدراعظمی آلمان

رسانه های جهان به یکباره متوجه رقیب آنجلا مرکل در انتخابات سال آتی آلمان شده اند، فردی که به سبب دادن گاف های متعدد توانسته برای خود اسم و رسمی دست و پا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آلمان در سال 2013 شاهد انتخابات مهمی خواهد بود، رقابت هایی که ممکن است به حضور "آنجلا مرکل" در پست صدراعظمی پایان بدهد.

در این میان جدی ترن رقیبی که مرکل در پیش روی خود می بینید فردی است به نام "پیر اشتاین بروک" که فعلا بجای آنکه رسانه ها از برنامه های وی برای انتخابات مطلب بنویسند، به انتشار گاف های پی در پی او در مورد مرکل مشغول هستند.

پیر اشتاین بروک

در همین رابطه روزنامه نیویورک تایمز  در شماره امروز خود مطلبی را با عنوان "در آلمان اصلی ترین رقیب مرکل از گافی به گاف دیگر تلو تلو می خورد" منتشر کرده است.

در این مطلب آمده است: رقیب آنجلا مرکل در انتخابات سال 2013 با گافی که در آغاز رقابت های انتخاباتی داده سرگرم است.  پیر اشتاین بروک نامزد حزب دموکرات آلمان برای تصدی پست صدراعظمی در مصاحبه ای که در شماره دیروز فرانکفورتر آلگمین سایتونگ چاپ شد گاف دیگری داده و در مورد مرکل گفته بود : "آنجلا مرکل به دلیل زن بودن محبوب است."

وی همچنین در مصاحبه با اشپیگل گفته بود که مرکل در ازای کار خود حقوق مناسبی دریافت نمی کند که این موضع انتقادهای زیادی را برای وی دربرداشت.

اشتاین بروک همچنین گفته بود که برخی از مدیران بانک ها درامدشان بیشتر از درآمد صدراعظم است و ازهمین رو حقوق این پست باید افزایش پیدا کند.

این اظهارات غیردیپلماتیک موجب شده تا به سرعت انتقادهای تندی متوجه اشتاین بروک شود. اما یکی از گاف های وی تبعات زیادی را برای وی به دنبال داشته، جمله ای که وی در مورد حقوق مرکل بیان داشته و خواستار افزایش حقوق صدراعظم شده است.

اشتاین بروک سه ماه گذشته را صرف دفاع از درآمد یک میلیون و 650 هزار دلاری خود در سه سال گذشته کرده است. وی این مبلغ را بواسطه سخنرانی های خود کسب کرده و این درآمد موجب شده تا اشتاین بروک خواهان حقوق بالا برای پست صدراعظمی شود.   

این گاف ها موجب شده تا در روزنامه ها و مجلاتی همچون اشپیگل و فرانکفورتر مطالب متعددی در مورد اصلی ترین رقیب مرکل منتشر شود.

 

اشتاین بروک اولین سیاستمدار آلمانی است که برای سخنرانی های خود پول دریافت می کند. این مبلغ موجب تعجب احزاب چپ گرایی شده که هنوز در جلسات رسمی یکدیگر را "رفیق" خطاب می کنند.

انتظار می رود که انتخابات آتی آلمان در ماه سپتامبر برگزار شود و تا آن زمان مطمئنا ائتلاف های موجود در میان احزاب مختلف آلمانی نیز شکل جدی تر به خود می گیرند و اشتاین بروک که از سال 2005 تا 2009 وزیر اقتصاد آلمان بوده فردی شناخته شده در این کشور محسوب می شود.

در این میان مرکل یکی از سیاستمداران مورد علاقه مردم آلمان به حساب می آید و چه در داخل و چه در خارج از این کشور از محبوبیت خوبی برخوردار است و بواسطه آنکه توانسته بحران یورو را مدیریت کند مردم آلمان و اروپا وی را قبول دارند. و نظرسنجی های متعدد نیز حکایت از جایگاه مناسب حزب دموکرات مسیح به رهبری مرکل در برابر حزب سوشال دموکرات دارد.

از همین رو رقیبان مرکل برای آنکه بتوانند بر وی غلبه کنند نیازمند آن هستند تا صدراعظم را به چالش بکشنند اما نه با انتخاب راهی که اشتاین بروک آن را برگزیده است.

در این میان اما اشتاین بروک مرکل را متهم به دودل بودن برای حل بحران یورو کرده و می گوید که مرکل برای آنکه محوبیت خود را در داخل آلمان افزایش بدهد اجازه داد تا دوستان اروپایی ما رنج ببرند. وی همچنین مرکل و احزاب همپیمان آن را متهم کرد زمانیکه برای خروج یونان از منطقه یورو تلاش می کرده یک رقابت سنگین را بر علیه مردم این کشور آغاز کره بود.

انتخابات قبلی برای انتخاب صدراعظم آلمان در سال 2009 برگزار شده بود که در آن دو نامزد از حزب دموکرات مسیحی شرکت کرده بودند. در نهایت مرکل در آن به پیروزی رسید و منتقدین اعلام کردند که این انتخابات بیش از آنکه شبیه دوئل باشد شبیه یک آواز دونفره بوده است.

پیروزی حزب سوسیال دموکرات در انتخابات سال 2009 در حالی رخ داد که این حزب از زمان جنگ دوم جهانی تا آن زمان بدترین شرایط خود را از لحاظ محوبیت در آلمان تجربه می کرد و مرکل فقط توانست 23 درصد از آرا را کسب کند.

موفقیت اشتاین بروک در انتخابات سال 2013 به رشد اقتصادی آلمان نیز بستگی دارد و این در حالی است که مرکل در سخنرانی خود برای سال نو هشدار داده که وضعیت اقتصادی آلمان در سال 2013 مشکل تر می شود. اگر رشد اقتصادی آلمان در سال 2013کاهش یابد، به نفع اشتاین بروک تمام می شود زیرا در این صورت او می تواند از صلاحیت و تخصص اش در امور مالی و اقتصادی استفاده کند.

کد خبر 1781634

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha